Мета:
продовжувати ознайомлювати дітей з птахами нашої місцевості, із особливостями
їхнього життя; закріплювати знання про перелітних пташок, уміння впізнавати їх
за загадками; розширювати уявлення про весняні зміни в житті птахів;
узагальнювати, систематизувати знання про перелітних птахів; розвивати логічне
мислення, мовлення, пам’ять; викликати пізнавальний інтерес до вивчення природи
рідного краю; спонукати до спостережень у природі за птахами; виховувати
естетичні почуття краси навколишнього світу природи, бажання піклуватися про
пташок, дбайливо ставитися до них.
Психогімнастика «Привітання»
Доброго
ранку, рідний наш дім!
Доброго
ранку, рідним усім!
Доброго
ранку, сонечку ясному!
Доброго
ранку дню прекрасному!
Дидактична вправа «Назви одним
словом»
Дорослий називає низку слів, дитина називає
узагальнювальне слово.
•
Вовк, ведмідь, лисиця, заєць, білка.
•
Тюльпан, троянда, ромашка, конвалія, айстра.
•
Кішка, корова, вівця, собака, свиня.
•
Дуб, береза, тополя, клен, ялина.
•
Шипшина, калина, бузок, терен, бузина.
•
Лелека, ластівка, зозуля, горобець, синиця.
— Як називають останню групу? Як відрізнити
птахів від інших тварин?
—
Що було найнебезпечнішим для птахів узимку?
Дидактична гра «Відгадай пташку»
Дорослий по черзі читає загадку і проводить бесіду з
дитиною за відгадкою.
Над полями та гаями високо літаю.
Заповзятими піснями людей звеселяю.
(Жайворонок)
—
Послухай, як він співає. (Увімкніть аудіозапис співу жайворонка)
— Жайворонок — співоча пташка. Наприкінці
квітня мама-жайворонок сідає на гніздо, висиджує пташенят, а татусь співає
пісні над полями. Гніздо — ямку, устелену соломою і травичкою — мостять на землі.
—
Послухай наступну загадку.
В калині ховається витьохкує,
заливається,
Не шпак, не горобець, а співучий…
(соловейко).
Слухання
запису співу солов’я.
—
Соловейко — дуже полохлива пташка. Живиться він тільки комахами, тому взимку
його не побачиш, адже зимує в теплих краях. Повертаючись на рідну землю
навесні, соловейко шукає своє старе житло і починає співати. Дещо згодом
солов’ї мостять гніздо, що розміщують біля землі, в кущах бузку, смородини, у
квітниках. Коли з’являться пташенята, то тато-соловей співає пісні для мами.
—Послухаймо ще одну загадку.
Першим він приніс весну, розбудив
усіх від сну.
Він співає під вікном, люди звуть
його… (шпаком).
Слухання
аудіозапису співу шпаків.
—
Шпак — наш постійний сусід, що звик до захисту з боку людини. Що майструє
людина для птахів? Шпаківні-будинки. Обравши шпаківню, птахи наводять там
чистоту і порядок — викидають сміття, старі пір’їни. Шпаки — великі друзі
людини. Живлячись комахами, вони знищують значну кількість шкідників лісу,
полів, степів.
Дидактична гра «Чиє гніздечко?»
—
Розгляньте малюнки будиночків пташок та розкажіть про них. Хто в якому будинку
мешкає? Які будинки птахи собі самі влаштували, а які — ні?
Продемонструйте картину «Лелека» і
розкажіть про цього птаха.
—
Про лелеку також є загадка.
Довгоногий, чорно-білий,
У гніздо на хаті сів,
Довгим дзюбом,
Знай, туркоче,
Ніби щось сказати хоче.
— Де ж ти був?
— Далеко-далеко!
— А як звуть тебе?.. (Лелека).
—
Зимують лелеки в Африці. Важкий і довгий шлях доводиться долати, хоча летять
лелеки дуже швидко. Першим назад повертається тато-лелека: він обирає місце і
мостить гніздо. Потім прилітає мама-лелека, відкладає яйця. В одному гнізді
сім’я може селитися багато років.
—
Де мостять гнізда лелеки? Біля яких людей оселяються лелеки? Що приносять
господареві дома лелеки? (Щастя, спокій, злагоду) Розгляньмо цього птаха. Які в
нього ноги? дзьоб? Чи знаєте ви, чому його пір’я та ноги такого кольору?
Дорослий читає легенду про лелеку.
—
Оберігайте лелеку. Хто скривдить його, на того чекає велике зло. Лелеку
вишивають на рушниках, його малюють на картинах, про нього складають пісні.
—
Чому птахи повертаються навесні додому? Україна — це дім не тільки для нас,
українців, але й для наших пташок. Бережімо їх та їхні домівки!
Немає коментарів:
Дописати коментар