Мета:
продовжувати формувати уявлення дітей про квіти та комах; учити визначати
основні частини рослин та комах; вправляти у вживанні слів-ознак; стимулювати
вживання речень з однорідними членами, а також зі сполучником «а»; учити
складати описову розповідь з двох-чотирьох речень; закріплювати вміння
утворювати іменники у родовому відмінку множини; збагачувати словниковий запас
словами-синонімами; виховувати цікавість та дбайливе ставлення до природи світу
квітів та комах.
ХІД
Психогімнастика
«Лісова галявина»
- На лісовій галявині ростуть лісові
дзвіночки. Заплющ очі та уяви, що ти — дзвіночок. Дзвіночок хитає голівками і радіє сонячному ранку.
Струшує із себе росу. Озирається навсібіч. Вітається із сусідами-дзвіночками.
Ось уже настав день. Подув вітерець. Захитався дзвіночок, задзвенів.
Дін-дон-день! Погрався вітерець із квіточками та й полетів. Сонце припікає. Схотілося
дзвіночку пити. Почав він тягтися своїми корінцями до води. Попив і розпустився
ще більше. Настав вечір. Дзвіночок опустив долілиць голівку. Заснув.
- На
лісовій галявині ростуть ще квіти. Відгадай, які саме.
Навесні
я зацвітаю синім цвітом серед гаю.
Відгадайте,
що за квітка, бо мене не стане влітку. (Пролісок)
-
Як ви здогадалися, що це пролісок?
Розкажіть про пролісок. (Пролісок запашний та маленький. У нього є зелене,
тоненьке стебельце. А ще у нього є зелені та ніжні листочки й блакитна квітка.)
На що вона схожа? (На весняне небо)
-
Відгадай ще одну загадку.
Стала на поляні в жовтім сарафані,
Підросте, всміхнеться, для вітрів
вбереться
В платтячко біленьке, пишне та
легеньке. (Кульбаба)
-
Як ви здогадалися, що це кульбаба?
Розкажіть про неї. (У кульбаби є жовта квітка, стебельце, зелені, молоді, ніжні
листочки.)
-
Пригадай, яка весняна квіточка дуже схожа
на кульбабу. Так, це мати-й-мачуха. Що нагадує вам ця квітка? (Маленьке
сонечко, пухнасте курчатко, яскравий ліхтарик, жовтий кошичок) Чи є стебельце у
мати-й-мачухи? Яке воно? (Воно дуже коротке.) Яке листячко у неї? (З одного
боку листя світле та пухнасте, а з іншого — темне та гладеньке.)
-
Відгадай ще одну загадку.
Лист зелений і міцний, сніг для нього
не страшний,
А коли весну стрічає, сині очі
розкриває. (Барвінок)
-
Що у нього є? Де ще ростуть квіти? (На
лузі) А ще квіти ростуть у квітнику, в саду. Які квіти ростуть у нас у квітнику
та в саду? (Тюльпан, фіалка) Коли з’являються перші квіти? (Навесні). Тобі подобаються квіти? Яка квіточка
подобається? Чому? (Наприклад:
мені подобається пролісок, адже у нього блакитні пелюстки, наче весняне небо.
Мені подобається кульбаба, тому що у неї жовта квіточка, наче яскраве сонечко).
Дидактична
гра «Порівняй!»
Запропонуйте
дітям скласти порівняльні речення про квіти.
• У тюльпана високе
стебельце, а у проліска низьке.
• У проліска пелюстки
блакитні, а у кульбаби жовті.
• Фіалка маленька, а
тюльпан великий.
• Кульбаба росте на лузі,
а тюльпан в саду.
• Пролісок схожий на
небо, а кульбаба на сонечко.
Немає коментарів:
Дописати коментар