понеділок, 4 травня 2020 р.

Розвиток мовлення "Різнобарвний світ квітів"


Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про квіти та комах; учити визначати основні частини рослин та комах; вправляти у вживанні слів-ознак; стимулювати вживання речень з однорідними членами, а також зі сполучником «а»; учити складати описову розповідь з двох-чотирьох речень; закріплювати вміння утворювати іменники у родовому відмінку множини; збагачувати словниковий запас словами-синонімами; виховувати цікавість та дбайливе ставлення до природи світу квітів та комах.
ХІД
Психогімнастика «Лісова галявина»
- На лісовій галявині ростуть лісові дзвіночки. Заплющ очі та уяви, що ти — дзвіночок. Дзвіночок хитає голівками і радіє сонячному ранку. Струшує із себе росу. Озирається навсібіч. Вітається із сусідами-дзвіночками. Ось уже настав день. Подув вітерець. Захитався дзвіночок, задзвенів. Дін-дон-день! Погрався вітерець із квіточками та й полетів. Сонце припікає. Схотілося дзвіночку пити. Почав він тягтися своїми корінцями до води. Попив і розпустився ще більше. Настав вечір. Дзвіночок опустив долілиць голівку. Заснув.


- На лісовій галявині ростуть ще квіти. Відгадай, які саме.
Навесні я зацвітаю синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка, бо мене не стане влітку. (Пролісок)



-         Як ви здогадалися, що це пролісок? Розкажіть про пролісок. (Пролісок запашний та маленький. У нього є зелене, тоненьке стебельце. А ще у нього є зелені та ніжні листочки й блакитна квітка.) На що вона схожа? (На весняне небо)
-         Відгадай ще одну загадку.
Стала на поляні в жовтім сарафані,
Підросте, всміхнеться, для вітрів вбереться
В платтячко біленьке, пишне та легеньке. (Кульбаба)


-         Як ви здогадалися, що це кульбаба? Розкажіть про неї. (У кульбаби є жовта квітка, стебельце, зелені, молоді, ніжні листочки.)
-         Пригадай, яка весняна квіточка дуже схожа на кульбабу. Так, це мати-й-мачуха. Що нагадує вам ця квітка? (Маленьке сонечко, пухнасте курчатко, яскравий ліхтарик, жовтий кошичок) Чи є стебельце у мати-й-мачухи? Яке воно? (Воно дуже коротке.) Яке листячко у неї? (З одного боку листя світле та пухнасте, а з іншого — темне та гладеньке.)


-         Відгадай ще одну загадку.
Лист зелений і міцний, сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає, сині очі розкриває. (Барвінок)


-         Що у нього є? Де ще ростуть квіти? (На лузі) А ще квіти ростуть у квітнику, в саду. Які квіти ростуть у нас у квітнику та в саду? (Тюльпан, фіалка) Коли з’являються перші квіти? (Навесні). Тобі подобаються квіти? Яка квіточка подобається? Чому? (Наприклад: мені подобається пролісок, адже у нього блакитні пелюстки, наче весняне небо. Мені подобається кульбаба, тому що у неї жовта квіточка, наче яскраве сонечко). 
Дидактична гра «Порівняй!»
Запропонуйте дітям скласти порівняльні речення про квіти.
• У тюльпана високе стебельце, а у проліска низьке.
• У проліска пелюстки блакитні, а у кульбаби жовті.
• Фіалка маленька, а тюльпан великий.
• Кульбаба росте на лузі, а тюльпан в саду.
• Пролісок схожий на небо, а кульбаба на сонечко. 


Немає коментарів:

Дописати коментар